הטיפול בנשימה מודעת

השיטה הבסיסית הקלאסית נקראת נשימה מודעת או 'ריברסינג' (Rebirthing). השם נובע מחוויית לידה שמייסד השיטה לאונרד אור, חווה בשנת 1974 כששהה יתר על המידה בתוך סאונה. חוויה זו דרבנה אותו לחקור את התופעה וביחד עם עוד שמונה אנשים, נוצר צוות המטפלים הראשון שהחל לטפל בשיטה שהלכה והתגבשה, תוך כדי ניסוי וטעייה. ההתנסויות הראשונות היו בתוך אמבטיות מים חמים והיו מאד דרמטיות. כדי לאפשר תהליך הדרגתי ומאוזן, פותח הריברסינג היבש שכולל עשרה מפגשים עם מטפל מוסמך בריברסינג.

הריברסינג מתבצע בדרך כלל בשכיבה על הגב על מזרון על הרצפה ועם הרפיה מוחלטת של הנושם. המטפל יושב ליד הנושם, נושם במקביל אליו ומגיב באופן מילולי או במגע מינימלי, על תופעות גוף-נפשיות המתרחשות עם הנשימה של הנושם. הנשימה המודעת מבוססת על חיבור השאיפה לנשיפה באופן מעגלי, כך שההפסקות הבלתי מורגשות והלא מודעות שבין שאיפה לנשיפה ובין נשיפה לשאיפה, מתבטלות והנשימה חוזרת להיות בתבנית הבסיסית הראשונית של התינוק שרק נולד והתחיל לנשום. תינוקות נושמים נשימה מעגלית טבעית והיזכרות הגוף בתבנית זו, עשויה להעלות תכנים רגשיים מגילאים מוקדמים מאד של החיים וגם מתוך תקופת ההיריון והלידה.

הטיפול מבוסס על הגילוי הפנימי של הנושם וההדהוד שהמטפל מאפשר לו, לראות  את תמונת חייו משתקפת בצורה מדויקת יותר המטיבה עם חייו. תכנים שאינם מודעים עולים אל ההכרה על מנת לחוות אותם כשחרור אנרגטי, התנקות רגשית והזדככות הנפש שבאה בעקבותיה. המטופל

לוקח אחריות מלאה על התהליך ומתמיר את הטעון שינוי בקצב המתאים לו.

בדרך כלל תהליך טיפולי כולל עשרה מפגשים או יותר, שכל אחד מהם מתרחש במרווחי זמן של שבוע עד עשרה ימים. כל מפגש אורך בממוצע בין שעה וחצי לשעתיים. במהלך המפגש מתקיימת שיחה קצרה, שתפקידה לבדוק את מצבו של הנושם ואת מילוי משימותיו. כמו כן הוא מכוון למקד את תהליך העבודה בנשימה על מנת להשיג תוצאות משמעותיות, בהתאם לצרכים המשתנים הנובעים מהתהליך שהוא עובר.

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני